Huawei P9 Lite Mini skal och fodral

Grattis till din nya smartphone! Det här är en android mobiltelefon i det lite mindre formatet så att du behändigt kan ha den i fickan eller handväskan. Displayen är på 5,0 tum och den har 16 GB ROM och 2 GB RAM-minne. Den har en 13 MP-kamera bak och en 5 MP-kamera fram. På baksidan finns Huaweis fingeravtrycksavläsare. Dags att styla den direkt och skydda den mot stötar och slag. Visst är det tråkigt att tappa sin mobiltelefon och få skador på hörnen eller i värsta fall en spricka i glaset. Skal skyddar telefonens baksida, kanter och hörn på ett bra sätt. Sen är det roligt att välja ett skal eller fodral som har ett fint motiv eller mönster eller en färg som uttrycker ens personlighet.

Hos oss på Lux-case.se har vi en stor mängd mobiltillbehör i lager och kan snabbt packa dina produkter samma vardag. Se bara till att beställa före klockan 16:00 så packar vi och skickar till dig fraktfritt!

Ska man välja skal eller fodral?

Det är en smaksak om man gillar skal eller fodral bäst, men tänk en stund på hur just du använder din smartphone. Hur ofta kommer du att använda den och i vilka olika situationer? Är du snabb och hastig och lätt tappar telefonen eller är du den mer försiktiga typen? Med dagens smartphone har vi mobiltelefonen med oss i regel hela tiden. Vi skriver meddelanden, googlar och kollar videoklipp och serier och fotograferar hela tiden. Vi vill ringa när det passar oss själva och inte anpassa oss efter väder och vind och om miljön är dammig eller fuktig. Till slut kanske det är praktiska frågor som avgöra saken, som att du vill kunna ha de viktigaste kreditkorten i telefonens skal eller fodral. Eller att du hittar just det motivet som du verkligen gillar.

Fodralen skyddar ju mobiltelefonen helt runtom då den täcker framsidan också. På locken finns utskuret för att man ska kunna tala i telefon utan att behöva ha locket öppet. Sen har ju fodralen de praktiska kortfacken numera.

Populärt skal

Hybridskalen har blivit väldigt uppskattade. Hybridskal är tillverkade av kombinationen av två olika material. Oftast då silikon och ett plastmaterial. De är gjorda för att bättre stå emot stötar och slag som annars skulle ha skadat telefonen. Hörnen är ofta förstärkta t ex och knapparna är skyddade. Ett Hybridskal med kickstand som du hittar hos oss på Lux-case gör att du kan ställa telefonen på bordet både horisontellt och vertikalt och titta på videoklipp, dina favoritserier eller foton. Designen är lite tuff och uppskattas av många. Hybridskalen brukar designas på ett sätt så att värme ventileras ut och mobiltelefonen blir inte så överhettad.

Ett Slimmat enfärgat skal i plast kan du hitta i många fina färger och eftersom de är prisvärda och lätta att byta, varför inte ha ett par stycken att matcha olika situationer eller kläder med? Huawei P9 Lite Mini Stilrent skal är ett enfärgat silikonskal som har en läderlook. Det är mycket populärt vilket inte är konstigt. Färgerna är lite matta och sobra.

Plånboksfodral

Med tiden har de klassiska fodralen utvecklats till att bli små plånböcker. Du har i regel plats i fodralet för två till tre viktiga kort och sedlar. Ibland kan man också ha ett litet foto i. Fodralen stängs med magnetiskt lås och finns i olika färger och motiv. Just till Huawei P9 Lite Mini har vi Fodral med modernt motiv. De är lite ovanliga och finns med mönster eller olika motiv. Vi har naturligtvis de alltid populära motiven ugglor eller fjärilar som vi är många som tycker om. Materialen är konstgjort läder och ett silikonfäste som mobiltelefonen sitter i. Letar du efter äkta läder så har vi eleganta fodral i brunt eller svart läder. Man kan tycka att dessa är sköna att hålla i och att de bara blir finare med tiden. Om du tittar närmare på alternativen så ser du att de konstgjorda lädermaterialen också är väldigt fint gjorda och de har ju andra egenskaper än äkta läder. Läder åldras vackert och formas med tiden men de konstgjorda lädren är naturligtvis tåliga mot fukt och fingeravtryck. Fodral är vikbara för att kunna ställas på bord och vara handsfree. För kameralins och fingeravtrycksavläsare är det perfekt utskuret i fodral såväl som skal. Inga funktioner eller knappar hindras av att man använder skal eller fodral.

Elegant skal eller fodral till Huawei P9 Lite Mini

Vi vill bara nämna en modell av fodral som också finns till Huawei P9 Lite Mini. Det är DUX snygga fodral Stilrent skinnfodral som namnet till trots är i konstläder. De har lite mer exklusiv design med snygg finish på färgerna och stängs utan slejf. Snygg förhöjning över kameralins och fingeravtrycksavläsare. Plats för det viktigaste kortet i locket. Vintagedesign är en annan snygg stil som ger intryck av väl åldrad läder. Det är trots det i konstgjort läder och silikon och ett hållbart och snyggt sätt att skydda telefonen. Bland skalen kan vi också lyfta fram Huawei P9 Lite Mini Skal i miljövänligt material med borstad design som väl står emot fingeravtryck. Dekoren är i kolfiberdesign och ger ett riktigt snyggt utseende på din Huawei. Finns i fyra läckra färger.

Det finns ingen anledning att dröja med att beställa ett skydd för en ny mobiltelefon. Det räcker inte att ha ett skärmskydd för när olyckan är framme och man tappar mobiltelefonen är det ofta kanter och hörn som blir kantstötta.Titta nu in på vår hemsida Lux-case.se och se just de modeller av skal eller fodral som är perfekt anpassade till Huawei P9 Lite Mini. Vi välkomnar dig som kund och kom ihåg att vi har fri frakt på våra leveranser!